7.2.08

Annika og Guri tek kjerringtest (igjen)

Dette memet svara eg visst på for to år sidan, då fekk eg veldig høg score, men når eg har sett det rundt om kring no i det siste kan eg ikkje heilt skjøna korleis, så eg tek den på nytt. Denne gonga saman med Annika på nitten frå klassa mi.

Du bruker mer penger i uka enn i helgene
A: Det er jeg ikke sikker på, men borte blir de!
G: Ja. Men ikkje denne veka.

Du har duk og blomsterpotte på TV-en
A: Bruker den bærbare pc'en som tv, ville vært rent idioti å putte duk og potte på den. Ville ikke gjort det om jeg kunne heller.
G: Duk? Blomsterpotte? TV? Eh, nei.

Du rydder jevnlig i dypfryseren
A: Har bare noen skrumpne brødskiver i fryseren. Tror virkelig ikke det er nødvendig å rydde i dem. Hva kan jeg endre på, rekkefølgen de ligger i?
G: Eg har berre sånn kjøleskåpfrysar. Den har forssen frukt fremst og forundringsfryseboks innst.

Du synes det kunne vært gøy å prøve "en sånn hurtigvin"
A: Hurtigvin, hva er det. En vin som smaker godt så den går hurtig ned. I så fall ville det være gøy å prøve.
G: Ein sånn kvafornoko?

Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag
A: Bare hvis jeg er så fattig at jeg må planlegge. Noe jeg desverre ofte er!
G: Nei, men eg veit kva eg har til middag no.


Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær

A: Det skal være sikkert og visst. Ikke det at jeg sitter og spiser gjær...
G: Gjer eg?


Du synes middag kl 19.00 er sent

A: Nei. Skal man være oppe lenge må man spise sent.
G: Nei.


Du har fem kasser med julepynt
A: Har en julekalender, skal litt til for å få den til å fylle opp fem kasser.
G: Eg har ein nisse ein av dei som budde her før gløymde igjen, den har stått på same stad i eit par år no...

Du kjøper julepynt på salg i januar
A: Nei
G: Haha. Nei.

Du snakker helst med kvinner på fest
A: Kvinner, vil det si damer over 40. I så fall nei!
G: Eg snakkar vanlegvis mest med kvinner på fest. Kjønnsbalansen på jobbane og skulane/klassane eg har hatt/gått i sidan 2000 har vore 30% menn og 70% kvinner. Kvar skulle eg finna alle mennene liksom?


Du blir lykkelig over en ny kjele

A: Selvsagt, jeg eier jo bare en!
G: Ny. Oh, ny! Shiny! Wuhu!


Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester

A: Pudding og grateng krever ofte en ovn, så nei!
G: Middagsrestar puttar eg i matboksen og tek med til lunsj neste dag. Wokpudding eller paigrateng? Trur ikkje det.

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer
A: Æsss. Spiser IFA
G: Nei, eg et ikkje godteri.


Du spiser alltid rekecocktail til forrett

A: Forett. Er mer desserttypen!
G: Kva er det eigentleg? Det er sånn ein åt på åttitalet? Men eg likar reker altså.


Du synes det er festlig med fiskekabaret

A: Fisk er festlig!
G: Eg synest det er festleg å synga "bæ bæ lille lam" fleirstemt med liten sekund mellom stemmene. Fins det noko eg ikkje kan synast er festleg?


Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor

A: Svigemor. Er det nå jeg burde få panikk over at jeg ikke har noen kjæreste eller svigemor! Men uansett, skal en del til før jeg begynner å bruke blondeduker.
G: Igjen, duk? Svigermor?


Du har ferdiglagede middager med på påskeferie

A: Nei, nei, nei. Mat er alltid best nylaget. Og Halve moroa er jo å grille pølser på bål.
G: Eg trur ikkje det er lov å ta med seg mat ut av EØS området. Uansett vert vel maten ganske ekkel etter eit par dagar?


Du synes dronning Sonja har mange artige hatter

A: Artig er kanskje ikke ordet! Hva med snåle eller stygge?
G: Herregud, dette megmeget har ganske mange dumme spørsmål altså. Eg har sansynlegvis ikkje sett eit einaste bilete av dronninga sidan sist eg tok megmeget.


Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt

A: Nope. Svarte ullstrømper eller ingenting!
G: Nei! Og det er det 14åringar som gjer, ikkje gamle damer.

Du har tellekant på trusene
A: Jeg har kant på dem, og kan telle. Men ingen tellekant
G: Eg har tellekant på sokkane, men nei, ikkje tellekant på trusene altså.


Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe

A: Nei, men skulle ønske jeg hadde det. Da hadde jeg sluppet å ha ørten tusen av dem slengende rundt overalt.
G: Nei. Eg dreg på nok skrot uten. Blokkfløyte til dømes.


Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger

A: Kølapp på polet. Hva er det for noe. Går bare til kassen jeg.
G: Ikkje ei gong polet på Tynset har kølappsystem lenger. Det er ingen som sjekkar kølapp på polet, for det er ikkje kølapp på polet.

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det fram på jobben
A: Nei, men om jeg hadde hatt en blomsterkasse skulle jeg gjort det : - P
G: Blomsterkassa mi døydde. Anna har flytta.

Du synes det er for sent å gå på nier'n på kino
A: Bare fordi det er så fært å komme seg hjem igjen etterpå. Kaldt, mørkt, vått, få busser.
G: Eg er ikkje ferdig på jobb/skulen klokka seks, så den filmen som går då kan eg i alle fall ikkje sjå.

Du får såpe i julegave
A: Hei, man kan ikke kontrollere hva man får!
G: Nei, men eg gjorde det då eg var ti. (No er eg eigentleg lei dette og angrar på at eg har lurt Annika til å bli med på prosjektet slik at eg faktisk må svara på alle desse dumme spørsmåla.)


Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker

A: Det henner, må jo inrømme det. Men ingen liker då å se ut som en hårete katt.
G: Ja. Berre for at dei skal festa seg til mine klede når eg slepp dei.


Du bruker samme tepose to ganger

A: Nei. Har en tendens til å velge for stort glass i utgangspunktet, så teen min ender opp veldig svak fra før av.
G: Nei.


Du har med pute når du skal kjøre langt i bil

A: Nei. Men hver gang jeg er på en lang biltur tar jeg meg selv i å tenke "kunne ønske jeg hadde tatt med meg en pute".
G: Nei. Nei. Nei. Eg har ikkje bil og eg pakkar lett.

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset
A: Er skeptisk til alle meld deg inn å få gratis ting. Frykter portoen eller noe jeg aldri vil klare å rive meg løs fra.
G: Eg melder meg inn i bokklubben for å få dei tre gratis bøkene og radioen.

Du har våtservietter i bilen
A: Hverken bil eller våtservietter. Men hei, våtservietter er ganske praktiske.
G: Må ein ha bil liksom? Hæ?


Du soler deg i vanlig BH

A: Har du sett huden min eller. kan ikke sole meg jeg vettu. Må ha så mye solkrem at jeg sannsynlighvis ikke trenger hverken bh eller bikini.
G: Eg solar meg ikkje.


Du danser swing til all slags musikk

A: Nei, danser nørdedansen!
G: Eh, ja? Eg dansar generelt sett alt mogeleg til kva som helst musikk.. Burde eg ikkje det? Skal me vera sånne sjangernasiar no liksom?
Kan forresten føya til at på Halloween dansa me superheltdansen. Det fins bilete. På internett. Det er me veldig glade for. Mhm.

Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret
A: Eg svømmar som en sel, som Selik!
G: Eg sym som ein litt rar frosk, avdi eg er dårleg til å symja.

Du kjøper "gode" sko
A: Ikke først å fremst. Men ser nødvendigheten i å ha et par gode sko. Og det er bedre å kjøpe et par skikkelige sko som varer, enn masse skvip som går i stykker. Vi måsta tenka på planeten vår.
G: Eg gjorde det før, men eg fekk det ikkje til i lengden. Men eg passar på at alle skoa har bra balansepunkt :)

Du har paraply i håndvesken
A: Jeg bor i Bergen. Det er ikke et valg, men en nødvendighet!
G: Eg bur i bergen, det er ikkje vits i å ha paraply.
Eg har budd i bergen eit par år lenger enn Annika...


Du tar selv initiativ til slektsstevne

A: Har aldri vært på noe skikkelig slektsstevne, men kanskje jeg skal arrangere et!
G: Ja. Eg likar slektningane mine.

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass
A: Flaut, flaut, flaut. Har noen tomme pastasausglass og en isboks. Og hva skal jeg med det? Bruke det senere....øhhh...
G: Kvifor skulle eg det? Eg resirkulerar tom embalasje.

Du bruker sukkerbit til kaffen
A: Nei til kaffe, ja til kakao
G: Eg et vanlegvis ikkje sukker og drikk ikkje kaffe. Sukker og kaffe. Ew.


Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap

A: Er mer brownie og cookie-person. Men hender jeg disker opp med en god gammeldags eplekake. Og ja, det må lages fra bunnen av.
G: Eg serverte te og peparkaker til ei veninne før jol. Men lefse er godt det altså.

Hurra! Ferdig!

Annika hadde festkegare svar enn meg. *furt*

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home