4.12.05

Det klassedelte samfunnet


Er no i Trondheim på 4/5 dagen (det er ca midt på natta). Har i løpet av mi korte tid her oppdaga noko ganske interessant, nemleg at Trondheim i alle høgaste grad er ein klassedelt by. Dette kjem jo ikkje som noko sjokk, verken på meg eller (forhåpentleg) på nokon andre. Det som nok sjokkerar meg litt er kor tydeleg det er. "Dei rike" ha sine butikkar og sine fancy hus medan "dei andre" har sine butikkar og sine delar av byen. Hm...
No har jo ikkje eg særskilt inngåande kunskapar om Trondheim og Trondheims historie så eg har inga bra forklaring på kvifor klasseskillet er så mykje tydlegare her enn mange andre stader. Det kan jo sjølvsagt ha med å gjera at det er ein gamal by, og at overklassen her dermed er "eldre" og meir "innbarka", men i så fall burde jo overklassen i bergen (som og er ein relativt gamal by) og ha vore like tydeleg. Eg veit ikkje (tips blir mottekne med takk). Men ein ting er i alle fall sikkert, det er ganske spesielt å sjå eit så klassedelt samfunn i Noreg.

10 Comments:

Anonymous Guro said...

Jeg har alltid hatt en drøm om å dele opp Trondheim kommune-kartet etter klasser (uten å virke som den verste segregisten), men har liksom aldri fått meg til å gjøre det. Er helt enig tho, skillene i Trondheim er mye tydeligere enn andre steder i Norge, hvertfall enn i andre storbyer. Singsaker (som jeg anntar du hvertfall har besøkt, siden Kamilla bor der), er vel muligens det stedet som blir mest reknet for et rikmannsstrøk - hvertfall øvre singsaker.

December 05, 2005 12:56 AM  
Blogger Guri said...

so i've heard...

December 05, 2005 5:40 PM  
Blogger kamilla said...

Må berre understreke at eg bur i NEDRE Singsaker. Det er nesten ikkje Singsaker ein gong... Faktisk så ligg Bakklandet barnehage i gata eg bur i. hehe.

December 05, 2005 5:51 PM  
Blogger Guri said...

Så så Kamilla ;)

December 05, 2005 6:07 PM  
Blogger Stine said...

Hm. Jeg synes ikke Trondheim er en spesielt klassedelt by. Vi har jo "Nord-Sør spørsmålet" som har en klassedimensjon, i og med at den øvre middelklassen og overklassen bor mer sentrumsnært, og det er mer arbeiderklassetrøk lenger nord. Men Oslo er veldig mye verre, og jeg trodde egentlig at Bergen var det og, uten at jeg vet stort om det siste.

Og: det er to-tre studenthybelhus i gata til Kamilla, det burde telle for noe;)

December 05, 2005 8:39 PM  
Blogger Stine said...

Oops, nord-sør spørsmålet er i dette tilfellet, som i de fleste andre, omvendt av det som kommer fram i mitt forrige innlegg;)

December 05, 2005 8:40 PM  
Blogger Guri said...

Hehe :)
Bergen er kanskje på nokre måtar verre, men det er i alle fall ikkje så tydeleg i sentrum. Det kan jo ha noko med å gjera at uiB ligg i sentrum og at det har ført til at heile bergen sentrum er ein studentghetto...
(Tenker nok fleire lure tankar i morgon når ge ikkje er så trøytt)

December 05, 2005 11:13 PM  
Anonymous Christian said...

Bergen er forsåvidt en ganske klassedelt by det også, men de typiske overklassestedene ligger litt utenfor sentrum. Særlig fana og kalfaret er tradisjonelle rikmannsstrøk, mens sentrum er i aller høyeste grad preget av studentene.

December 06, 2005 6:59 PM  
Anonymous Guro said...

Kamilla da... Når det gjelder sånne navn er Trondheim rart oppdelt. Selsbakk skole ligger f.eks. på Hallset, og ikke på Selsbakk. Du bor på Singsaker, og selv om noe heter Øvre Singsaker, så er det INGENTING som heter Nedre Singsaker.... Men hey, we love you still!

December 08, 2005 1:21 PM  
Blogger kamilla said...

Det er no bra det da ;)

December 09, 2005 12:39 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home